Sport na trrampolinach

fitness na trampolinach

Szczególnie znaczące, by aktywność ruchowa dawała rozrywkę. Nie każdy ceni rower, lub też fitness. Coraz to więcej zwolenników zdobywają treningi poprawiające wydolność które ułatwiają wypracowanie dobrej sprawności ruchowej. Jednym z tego rodzaju zajęć są treningi z użyciem trampoliny.

Są to treningi, jakie po pierwsze mają pomóc spalać tłuszcz. Skoki wykonywane na takich trampolinach aktywują dużo mięśni. Zarówno szybkie jak i wolniejsze wskoki są efektywniejsze aniżeli np. jogging. W czasie wyskoków aktywują się mięśnie brzucha oraz te, jakie odpowiedzialne są za podtrzymanie ciała w pozycji stojącej. Kształtuje się działanie systemu oddechowego i krążenie, znacznie przyspiesza tętno przez co serce szybko pompuje krew. W trakcie takiej aktywności unormowany ucisk mięśni łydek i ud reguluje krążenie w nich. Oczywiste jest to, przyspiesza metabolizm.

Stosując przez 1 godzinę trampoliny fitness łatwo można spalić od ośmiuset do nawet 1200 kalorii. A zatem trenując tak wypalamy więcej niżeli w czasie joggingu, natomiast przeciążenie stawów kolanowych jest znacznie niższe. Skacząc cyklicznie na przykład trzy razy na tydzień tłuszcz znika ekspresowo. Warto pamiętać że powinno się pozostać ostrożnym i 2 godziny przed trampolinami lepiej nie objadać się. Trening ten to świetny sposób na odstresowanie!

Najświetniejsze jest to, iż owy wysiłek na trampolinach polega wyłącznie na podskokach, a nie figurach. Jego zadaniem jest udoskonalić wydolność jest to tak zwany trening typu cardio a nie nauka karkołomnych figur akrobatycznych. Bardzo ważna jest prawidłowa postawa podczas podskakiwania: brzuch musi być spięty, spięta również pośladki, plecy proste, musi pracować cała stopa. Wysiłek na trampolinach fitness niesamowicie łatwo staje się prawdziwym nawykiem. Podskakiwanie na trampolinach ożywia w ćwiczących dziecięce wrażenia, pomaga się zrelaksować oraz walczyć ze napięciem.