Jakie konkursy lubią młodzi internauci?
2 min readNie jest tajemnicą, że konkursy promocyjne organizowane przez firmy mają pozytywny wpływ na ich wizerunek i powodują wzrost zainteresowania danym produktem, czy usługą. Jednak przygotowując konkurs warto bardzo dobrze go przygotować i dokładnie określić jego target, by dotrzeć do tej grupy, która jest dla firmy najważniejsza. Pomocne w tym może być badanie jakie przeprowadziły kilka lat temu firmy 180heartbeats i AdVice.
O konkursy zostało zapytanych 2822 internautów do 24 roku życia. Na podstawie ich odpowiedzi przygotowano ikonografikę pod tytułem „Jakie konkursy lubią młodzi internauci?”. Wynika z niej, że udział w konkursach organizowanych przez marki bierze 33% z nich oraz, że są one najpopularniejsze wśród najmłodszych – 44% internautów do 12 roku życia zadeklarowało uczestnictwo w konkursach promocyjnych. Główną motywacją do wzięcia udziału w konkursie jest chęć zdobycia nagrody, jednak zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn liczy się też przekonanie o tym, jak wypadną wobec innych uczestników. Głównym powodem braku zainteresowania konkursami jest brak wiary w wygraną (dotyczy to aż 55% przypadków), dalszym argumentem jest zwyczajny brak zainteresowania tematem konkursu promocyjnego. Jeśli chodzi o zadania konkursowe, dużą rolę gra płeć uczestników. Ponad połowa kobiet lubi konkursy, które stawiają na kreatywność i wymagają stworzenia własnej pracy. 55% mężczyzn natomiast interesuje się najbardziej konkursami opartymi na grze, w której trzeba osiągnąć najlepszy wynik. Najmniejszą sympatią internautów cieszą się konkursy polegające na wysłaniu kodu SMS. Niespodzianką, może być to, że dla większości nie ma znaczenia, czy w konkursie do wygrania jest wiele nagród o niskiej wartości, czy kilka bardzo wartościowych. 46% internautów woli nagrody rzeczowe, zaś 45% gotówkę, więc zdania w tym temacie podzielone są niemalże po równo. Ponad 1/3 internautów preferuje konkursy, w których zwycięzca ma być wyłaniany na podstawie wyniku, natomiast 21% woli gdy decyzja należy do jury. Najistotniejszymi dla firm informacjami wynikającymi z badania może być to, że aż 30% internautów pod wypływem konkursu bardziej polubiło markę, 36% poleciło dany produkt, choć nie było to zadaniem konkursowym, natomiast 32% kupiło produkt po wzięciu udziału w konkursie (w szczególności dotyczy do grupy 19-24).
Jak widać konkursy promocyjne mają spory wpływ na postrzeganie marki i mogą być bardzo dobrym sposobem na budowanie jej wizerunku, wsparcie sprzedaży i podniesienie zainteresowania danym produktem.
Podziękowania za pomoc w przygotowaniu tekstu dla Agencja marketingowa Łódź.
Ikonografika: http://internet-news.com.pl/badanie-180heartbeats-i-advice-infografika/